
Brugge 2030, het project dat Brugge wil positioneren als Europese Culturele Hoofdstad 2030, kondigt de lancering aan van het thema, de website en de huisstijl.
Om het thema, "The Art of Conversation", de nieuwe huisstijl, de website en sociale media van Brugge 2030 te introduceren bij het brede publiek, werd een opvallende guerrilla-actie in de openbare ruimte georganiseerd.
Dertig vragen starten 'The Art of Conversation'
Gedurende de nacht van 17 op 18 augustus veranderde het stadsbeeld van Brugge en haar deelgemeenten door de verschijning van dertig centrale vragen in het Algemeen Nederlands, Brugs en Engels, verspreid over diverse dragers zoals vlaggen, spandoeken, banners en posters.
Een team van foto- en videografen en content creators ging de straat op om de gesprekken die door deze visuele dragers worden opgewekt vast te leggen en te delen via de sociale media van Brugge 2030.
De dertig centrale vragen zullen niet alleen zichtbaar zijn in de openbare ruimte, maar ook verwerkt worden tot een innovatief kaartspel. Dit kaartspel zal beschikbaar zijn voor uitlening aan andere projecten die op zoek zijn naar gespreksstarters. Daarnaast wordt een app ontwikkeld met QR-codes, waarmee de vragen op interactieve wijze kunnen worden verkend.
Kunst en cultuur als krachtige instrumenten om mensen samen te brengen
Brugge 2030 heeft als doel om de uitdagingen en kansen van onze tijd aan te pakken door middel van dialoog en verbinding. Het thema 'The Art of Conversation' weerspiegelt onze overtuiging dat kunst en cultuur krachtige instrumenten zijn om mensen samen te brengen en tot de kern van belangrijke vraagstukken te komen.
Met deze lancering wil Brugge 2030 niet alleen de aandacht vestigen op de rijke culturele diversiteit van de stad, maar ook een oproep doen tot het voeren van betekenisvolle gesprekken in een tijd waarin dit vaak wordt overschaduwd door de snelle veranderingen in onze samenleving.
Kom meer te weten over Brugge 2030, het thema "The Art of Conversation" en de lopende campagne.