Brugge lanceert grootse bereikbaarheidscampagne

16
mei
2018

In en rond Brugge zijn de voorbije jaren grote inspanningen geleverd om de bereikbaarheid te verbeteren. Intussen zijn heel wat grote werkzaamheden afgerond en is Brugge meer dan ooit een aantrekkelijke bestemming. Om dit in de verf te zetten, lanceert de Stad Brugge, in samenwerking met verschillende handelaarsorganisaties, een promotiecampagne die deze troeven extra in de kijker zet.

Bereikbare stad

De voorbije jaren zijn grote inspanningen geleverd om de bereikbaarheid van Brugge te verbeteren.

Wie met de wagen naar Brugge komt, heeft sinds kort vernieuwde en vlotte toegangswegen. Dankzij de voetgangers-en fietserstunnel onder de Koning Albert I-laan ter hoogte van de Boeveriepoort en het nieuwe aansluitingscomplex aan de Bevrijdingslaan geraak je nu langs beide wegen vlot tot in het centrum van de Stad. De nieuwe snelweg A11 zorgt voor een betere bereikbaarheid van de Zeebrugse haven en de Brugse binnenstad voor wie uit de richting Zeeland, Gent of Antwerpen komt. Het nieuwe parkeerplan zorgt ervoor dat de parkeerdruk in het centrum vermindert, en zorgt ervoor dat Brugge een verkeersleefbare en verkeersveilige stad blijft, waar iedereen zich veilig en vlot kan voortbewegen.

Ook voor de fietsers zijn er verschillende maatregelen genomen zodat ze veilig en vlot in het stadscentrum geraken: 17 kilometer nieuwe en vrijliggende fietspaden, de Jonckheere fietsbrug over de Oostendse Vaart, de fietserstunnels en brugjes aan de Boeveriepoort, meer dan 1.000 nieuwe publieke fietsparkeerplaatsen (o.a. Markt, ’t Zand, …).

Met de shoppingshuttle zet de Stad sinds 5 mei in op lichter en aangepast busverkeer. Elke zaterdag en koopzondag vervoert deze compacte shuttlebus bezoekers en bewoners gratis doorheen de binnenstad. De shuttledienst wordt in september ook uitgebreid met een centrumshuttle, die de verbinding maakt tussen de randparking Coiseaukaai en het centrum tijdens de weekdagen.

Campagne Bestemming Brugge

Stad Brugge lanceert vandaag de campagne ‘Bestemming Brugge’. Deze campagne zet de aantrekkelijkheid én de bereikbaarheid van Brugge extra in de verf. Je hoort en ziet de campagne de komende weken en maanden o.a. op de regionale radio, in de bioscopen, in het straatbeeld en via online advertenties.

De campagne ‘Bestemming Brugge’ richt zich op de regio in een straal van 30 kilometer rond Brugge. De koopattractie van Brugge situeert zich voornamelijk in deze regio. Zo winkelt meer dan 40% van de inwoners uit Damme, Beernem en Oostkamp voor hun periodieke goederen (bijv. kledij, persoonsverzorging) in Brugge en tussen de 20% en 40% van de inwoners uit Blankenberge, De Haan, Torhout, Aalter of Maldegem.

De campagne is opgebouwd rond de nieuwe website www.bestemmingbrugge.be. De website toont verschillende tegels met info en weetjes, aangepast aan het gekozen vervoersmiddel. Bovendien vind je er een handige interactieve kaart met daarop verkeershinder én een pak mobiliteitsinfo. Aan de rechterkant van de kaart kun je via het aanvinken van rubrieken handige mobiliteitsinfo opvragen. Zo staan alle parkings op de kaart, maar ook alle fietstrommels, fietskluizen, publieke fietspompen, laadpalen voor elektrische wagens en nog zoveel meer.

www.bestemmingbrugge.be

Deel deze pagina

Contactinformatie