eID - identiteitskaart controle bij defect

Vraag een controle aan als je een probleem hebt met je identiteitskaart door een defecte of onleesbare chip.

Hoe vraag je het aan?

  1. Kom langs in een van onze locaties.

    Maak een afspraak om wachttijden te vermijden.

  2. Meld je aan met je defecte identiteitskaart.

  3. Afhankelijk van de schade wordt je defecte kaart voor analyse opgestuurd.

  4. Als uit de analyse blijkt dat het defect de fout is van de leverancier, dan worden de kosten voor de aanmaak van de nieuwe kaart terugbetaald. 

    Dat geldt ook voor de kosten voor de spoedprocedure, op voorwaarde dat je de noodzaak van de spoedprocedure kan aantonen aan de hand van de nodige bewijsstukken.

  5. Is de schade te groot, dan wordt er meteen een nieuwe identiteitskaart aangevraagd.

Wat heb je nodig?

  • Je defecte eID-identiteitskaart.

Hoeveel kost het?

  • De analyse zelf is gratis. 
  • Afhankelijk van de oorzaak van het defect is je nieuwe kaart gratis of betalend.

Waar kan je terecht?

Kies een locatie

Klik op een van de knoppen hieronder.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Je bent in Brugge ingeschreven.
  • Je hebt de Belgische nationaliteit.

Iets fout of onduidelijk op deze pagina?

Laat het ons weten