Meterstanden doorgeven
Het Energieloket van OCMW Brugge helpt je bij het doorgeven van meterstanden (gas, elektriciteit, water) aan de distributienetbeheerder.
Hoe vraag je het aan?
-
Maak telefonisch een afspraak met het Energieloket 050 32 63 75
-
Meld je aan met je identiteitskaart en je meterstanden in het Huis van de Bruggeling.
-
Een maatschappelijk werker luistert naar je verhaal.
-
De maatschappelijk werker geeft de meterstanden door aan de netbeheerder.
-
De netbeheerder geeft de meterstanden door aan de leverancier.
-
De leverancier maakt de afrekening en stuurt die op.
Zitdag op twee locaties
- Huis van de Bruggeling, Frank Van Ackerpromenade 2, Brugge: enkel op afspraak.
- d'Oude Stoasie, Venetiƫstraat 1, Zeebrugge: enkel op afspraak 050 32 63 75
Wat heb je nodig?
-
Je identiteitskaart
-
Je meterstanden (gas, elektriciteit en/of water)
-
Je opnamekaartje
Veelgestelde vragen
Heb je digitale meters?
Dan worden je meterstanden automatisch doorgegeven aan je energieleverancier. Dat gebeurt telkens op de eerste dag na je vaste meteropnamemaand. Is dat bijvoorbeeld april, dan wordt je meterstand van 1 mei gebruikt voor je jaarafrekening. In dit geval hoef je dus zelfs niets online in te geven en komt er geen meteropnemer langs.
Energieloket
Iets fout of onduidelijk op deze pagina?
Laat het ons weten