Eén website

  1. Nieuw ontwerp & meer mogelijkheden
  2. Zoekgemak centraal
  3. Vraag het online aan, waar en wanneer je wil
  4. Maak een Mijn Brugge-profiel aan
    1. Vier voordelen van een Mijn Brugge-profiel

De meeste zaken kun je gewoon van thuis uit aanvragen. Het grootste deel van onze producten vind je online terug. Via www.brugge.be zijn we 24 uur op 24 bereikbaar.
Kortom: ook vanuit je zetel heeft Stad Brugge alles in huis voor je!

Drie jaar geleden lanceerde Brugge een nieuwe en gebruiksvriendelijke website met een fris design. Met de opening van het Huis van de Bruggeling staken we nog een tandje bij. De website heeft voortaan nog meer zoekgemak, nog meer online dienstverlening en kreeg een fris én functioneel design.


1. Nieuw ontwerp en nog meer mogelijkheden

Enkele nieuwe functies op deze website maken het jou nog gemakkelijker om de juiste informatie snel te vinden:

  1. We plaatsen de contactgegevens  en openingsuren van het Huis van de Bruggeling en de zoekfunctie centraal in beeld;
  2. We bieden je een handig overzicht van de meest bezochte pagina’s en toepassingen van onze website via duidelijke iconen;
  3. Contacteer onze medewerkers:
    1. Je kunt online een afspraak maken met een medewerker in het Huis van de Bruggeling om jouw dossier te bespreken;
    2. Je kunt online een gesprek starten met een medewerker die je vragen beantwoordt;
    3. Ons digitaal loket biedt je voortaan zo goed als alle diensten van onze balies ook online aan, zelfs bijvoorbeeld het aanvragen van een mantelzorgpremie of een zwemabonnement.

2. Zoekgemak centraal

Jij moet alles gemakkelijk en snel terugvinden op de website van Stad Brugge. Daarom plaatsen we, net als Google, de zoekfunctie centraal in beeld op de nieuwe website en koppelen we voldoende trefwoorden aan elk product. Als je een zoekterm begint in te tikken, vult het systeem automatisch aan met suggesties. Eens je je zoekresultaten te zien krijgt, kun je nog eens eenvoudig sorteren volgens thema. Zo zoek je nog sneller en doeltreffender. 


3. Vraag het online aan, waar en wanneer je wil

Van de producten die we digitaal kunnen aanbieden, staat ruim 80% van de aanvragen online. Op korte termijn willen we al deze producten online aanbieden. Bovendien bieden we je steeds meer diensten aan waarvan de aanvraag tot de aflevering volledig online af te handelen is.

De website bevat ondertussen maar liefst 250 online aanvragen. Denk maar aan een adresverandering aangeven, een sticker ‘geen reclame’ bestellen, een vergunning voor het spelen van versterkte muziek, een sportzaal reserveren … het kan allemaal via www.brugge.be. Je hoeft niet langer in de rij te staan en je regelt je administratie waar en wanneer je zelf wil: via de computer op kantoor, met je tablet vanuit je zetel of via de smartphone onderweg.

Voortaan kun je ook volgende diensten online aanvragen: attesten van je geboorte-, huwelijks- of een overlijdensakte, uittreksel bevolkingsregister en uittreksel uit het strafregister (getuigschrift goed zedelijk gedrag) en attesten van woonst, leven, nationaliteit, verblijf, wettelijk samenwonend … op basis van je rijksregistergegevens.

Via de homepage van de vernieuwde website kun je bovendien een afspraak maken in het Huis van de Bruggeling. Alles over een afspraak maken met onze collega’s lees je hier of maak onmiddellijk je afspraak via de online toepassing.


4. Maak een Mijn Brugge-profiel aan

'Mijn Brugge' is je persoonlijke toegang tot de online dienstverlening van Stad Brugge. Maak een Mijn Brugge-profiel aan. 8.000 Bruggelingen gingen je ondertussen al voor.

4.1 Vier voordelen van een Mijn Brugge-profiel

Nog niet overtuigd? Hier zijn vier voordelen van een Mijn Brugge-profiel:

  1. Je wint tijd bij je aanvragen, want veel informatie op de online formulieren (naam, adres, telefoonnummer…) wordt automatisch ingevuld;
  2. Je kunt op elk moment de status van je aanvraag of je melding opvolgen;
  3. Je kunt aanvragen doen waarvoor je je identiteit moet bewijzen;
  4. Je krijgt nieuws en informatie op maat te zien. 

Deel deze pagina