Sociaal tarief gas, elektriciteit en water

Denk je dat je recht hebt op het sociaal tarief voor gas en elektriciteit maar ben je het niet zeker?  Bij het Energieloket kan je terecht met al je vragen rond het sociaal tarief. Je kunt er geen aanvraag doen om sociaal tarief te krijgen. Ze kunnen wel nagaan of je recht hebt op sociaal tarief en indien nodig dit ook in orde brengen. 

Hoe vraag je het aan?

  1. Maak telefonisch een afspraak met het Energieloket op het nummer 050 32 63 75. 

  2. Meld je aan met je identiteitskaart. 

  3. Een maatschappelijk werker luistert naar je verhaal.

  4. De maatschappelijk werker bekijkt je sociale en financiële situatie.

  5. De maatschappelijk werker contacteert je energieleverancier. 

Zitdag op twee locaties

  • Huis van de Bruggeling, Brugge: Frank Van Ackerpromenade 2, Brugge elke werkdag, enkel op afspraak.
  • d'Oude Stoasie, Venetiëstraat 1, Zeebrugge: enkel op afspraak

Wat heb je nodig?

  • Je klantnummer bij de leverancier

  • Je identiteitskaart

  • Indien mogelijk: je attest van het sociaal tarief

Wat zijn de voorwaarden?

De voorwaarden zijn verschillend voor elektriciteit, gas en water. 

We raden je aan om langs te komen, zodat kan bekeken worden of je in aanmerking komt.

Iets fout of onduidelijk op deze pagina?

Laat het ons weten