Stad Brugge lanceert samen met lokale radiozenders promocampagne voor Brugse horecazaken

19
jul
2021

Stad Brugge wil de horeca zoveel als mogelijk ondersteunen tijdens de coronacrisis. Samen met enkele Brugse lokale radiozenders werkte de Stad een aanbod uit: dankzij ‘De Minuut’ krijgen horeca-uitbaters vanaf maandag 2 augustus de mogelijkheid om hun zaak tegen een voordeliger tarief live te promoten op de radio.

Tijdens het radioprogramma ‘De Minuut’ kunnen horeca-uitbaters hun zaak gedurende één minuut voorstellen.

Deze ‘minuut’ wordt op een weekdag vijf keer uitgezonden op vier lokale radiozenders (VBRO Brugge, VBRO Evergreen, VBRO2 Radio Brugs Ommeland en Elisa FM). De radiozenders hebben luisteraars over heel West-Vlaanderen. In totaal betekent dit dus twintig minuten zendtijd (5 minuten x 4 zenders). Op zaterdag en zondag wordt ‘De Minuut’ nog een keer herhaald.

Stad neemt deel van productiekosten op zich

Schepen van Werk en Ondernemen Pablo Annys: “Als extraatje mag men ook een reclamespot van 20 seconden opnemen. Ook hierbij krijgen de horeca-uitbaters uiteraard de nodige ondersteuning. Het Radiohuis staat in voor de productie.” De radiospot wordt gedurende twee weken uitgezonden, waarbij er elke dag zeven spots uitgezonden worden (14 dagen x 7 spots = 98 spots).

“Het laatste anderhalf jaar heeft de horeca het zwaar te verduren gehad. We ondernamen al verschillende acties om de sector te ondersteunen tijdens de sluitingsperiode. Nu willen we nog een duwtje geven bij het maken van deze radiospots door een deel van de productiekosten op ons te nemen”, zegt burgemeester Dirk De fauw.

Meer info

www.brugge.be/deminuut