Food Wave

Duurzame voeding, duurzame voedselconsumptie en duurzame voedsel productie
Food Wave bouwt voort op het afgelopen EU project Food Smart Cities for Development waarin Stad Brugge een voedselstrategie uitwerkte.
Dit nieuwe project zet in op de klimaatsverandering en de focus van het project ligt op communicatie en het bereiken en mobiliseren van jongeren (15-35-jarigen).

Foodwave banner

Doelstelling Food Wave

  1. Bewustzijn
    Het project maakt jongeren uit 19 Europese steden bewust rond het belang van een duurzame voedselproductie en plaatst deze in zowel lokale als mondiale context.
  2. Verbondenheid
    Jongerenorganisaties kunnen dankzij het project activiteiten organiseren om jonge activisten te informeren rond duurzame voedselproductie.
  3. Communicatie
    Via een digitale campagne wil Food Wave ook het Europese publiek bereiken. duurzame voedselproductie zal worden gepromoot op verschillende evenementen. Dit draagt bij tot de opstart van een EU-netwerk voor voedselbeĆÆnvloeders.

Acties in Brugge

Via uitwisselingen en vormingen wordt Stad Brugge in kennis en aanpak versterkt. Naast het uitwerken van de gemeenschappelijke Food Wave doelstellingen, zal Brugge zich ook inzetten op volgende acties:

  • Bereiken van minderheidsgroepen
  • Opzetten van en communicatiecampagne
  • Uitbouwen van een digitaal netwerk binnen scholen
  • Hack the City rond duurzame voeding: debat voor jongeren
  • Uitwisselingsprogramma voor Brugse studenten
  • Samenwerken met MOOOV filmfestival
  • Hacketon rond duurzame voeding: bijeenkomst van jonge IT'ers

Budget en periode

Totaal projectbudget:
Aandeel Stad Brugge: 289.435 euro
Subsidie: 260.491,5 euro gesubsidieerd door de Europese Unie (90%)

Periode

1 december 2019 tot 1 december 2023

Partners

Projectleider: Milaan

Stedelijke partners: Almere (NL), Brasov (RO), Brugge (BE), Frankfurt (DE), Londen (UK), Malmoe (SE), Madrid (ES), Molenbeek (BE), Murcia (ES), Nea Smyrni (GR), Pest (HON), Turijn (IT), Sao Paolo (BR), Sofia (BG), Zagreb (HR) en Warschauw (PL).

Iets fout of onduidelijk op deze pagina?

Laat het ons weten

Volg ons op sociale media